.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گرم‌تر شدن آسمان مازندران تا اوایل هفته آینده
دمای هوای مازندران تا اوایل هفته آینده، یکی دو درجه گرم‌تر نیز خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز، رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: آسمان مازندران تا اوایل هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ساری، دشت‌ناز و قائم‌شهر با ۳۴ درجه و آمل و گلوگاه با ۳۳ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای استان تا اوایل هفته آینده، یکی دو درجه گرم‌تر نیز خواهد شد.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی، افزود: با توجه به استقرار هوای گرم و آفتابی در آسمان؛ مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها پرهیز کنند و در مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۶ ظهر و ساعات ۱۹ تا ۲۳ شب) و همچنین در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

رضوی گفت: وضعیت دریا تا پایان هفته جاری به‌صورت موج ملایم پیش‌بینی می‌شود که شنا در محدوده طرح دریا با رعایت نکات ایمنی مانعی ندارد.

مدیر کل هواشناسی مازندران افزود: ایجاد جریان هوا روی سر دام و طیور با استفاده از پنکه و فن در واحد‌های مرغداری و دامداری، راه‌اندازی فواره آب روی سقف بیرونی سالن‌های مرغداری، نصب و راه‌اندازی سیستم پدکولینگ در ورودی سالن‌های مرغداری، در اختیار گذاشتن آب کافی و تمیز برای دام و طیور و عدم تغذیه آن‌ها در ساعات گرم روز مورد تأکید است.

رضوی با اشاره به کنترل دما، رطوبت و تهویه مناسب در فضای گل‌خانه‌های مازندران، گفت: به‌دلیل گرم بودن هوا، از سم‌پاشی در اواسط روز با توجه به تبخیر زیاد پرهیز شده و ترجیحا در ساعات پایانی روز انجام شود.

وی با بیان اینکه آبیاری باغ‌ها و مزارع تداوم یابد، افزود: ایجاد سایه‌بان بر روی کندو‌های زنبورعسل، تأمین آب شرب در نزدیکی زنبورستان با استفاده از تانکر آب، نیمه باز گذاشتن درب کندوی زنبور عسل در ساعات گرم روز و بازدید دریچه پرواز زنبور برای اطمینان از باز بودن آن‌ها از توصیه‌های مهم به زنبورداران است./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.242 seconds.